Translate

torsdag, november 06, 2008

Idag är jag glad och lättad.



Jag har börjat skicka min dotter med skolskjuts igen och det är beviljat hela högstadiet ut och även efter flytten. Jag behöver inte slänga ut dyra pengar som jag inte har på billiga bilar som blir dyra när de går sönder. Känns skönt!

Jag har klarat av att arbetspröva på 50% den här veckan även om jag varit jättetrött på kvällarna. Det känns fantastiskt att jag har nått mitt mål redan. Det är m a o viktigt för mig att den arbetsplats jag har är en med klara regler, vänligt bemötande och där man har kul med sina arbetskamrater. På Återkommande Mode är det en bra atmosfär där vi som jobbar stöttar varandra. Jätteskönt!

Jag har ännu inte orkat ta mig till kyrkan och jag tror att det beror på att det varit mycket oro för dyra bildäck, fälgar, skolskjuts, stress kring ekonomin - det saknas 10 000 kr den här månaden - hoppas de kommer snart. Det har varit en del press angående väntan på besked om lägenheten också. Detta har gjort att jag hamnat i en nedåtspiral som snabbt hävdes av underbara vänner här på bloggen som kunde uppmuntra, påminna och tala ärligt till mig. Tack för det!

Jag hoppas snart att jag får lite lugn och ro för det skulle vara så skönt.

Ikväll har jag varit med pojkvännen till hans kompis Helena och det var jättetrevligt. Imorgon kväll är det basket igen - hurra! På lördag ska jag på dop med efterföljande dopmiddag, det ska bli jättetrevligt. Jag har som vanligt inga kläder att ha ;-) men det får gå ändå. *fniss*

På söndag är det tvättstuga igen men den här gången så är det inte mycket tvätt alls. Kanske bara 3 maskiner! Häftigt!

Så idag mår jag lite bättre.

//Harriet

Inga kommentarer: