Translate

måndag, februari 16, 2009

Kurvig = Vacker




Jessica Simpsons modesatsning för kurviga


De elaka kommentarerna kring Jessica Simpsons nya kurviga figur har inte låtit vänta på sig. Nu lanserar hon en kollektion med kläder som ska passa alla figurer.

Bilderna på Jessica, som glatt meddelat att hon är nöjd och stolt över sin kropp, har kablats ut med utlåtanden som "osmickrande" och "mulligt", skriver Female First.Nu lanserar Jessica Simpson en kollektion med kläder för alla kroppstyper enligt samma källa.- Jag vill skapa kläder som passar alla figurer. Jag vet hur en illasittande klänning kan kännas, och vad det gör för självkänslan, säger hon. Och hon lovar samtidigt att hennes varianter inte kommer ha den effekten.Jessica har redan en lyckad satsning på skomode bakom sig och adderar nu kläder för samma målgrupp - det vill säga alla kvinnor.- Vi vill nå alla typer av människor, vilket vi gör.


Vårt fokus är att det är du som ska bära kläderna och inte tvärtom, säger hon i artikeln.Jessica säger också i en artikel i InStyle Magazine att hon vet vad som funkar respektive inte funkar för en kvinna med former.- Om mina kläder, skor och accessoarer får dig att känna dig vacker är jag nöjd, säger hon till InStyle.

Egen kommentar: Jag tycker att Jessica ser frisk ut och dessutom är sångfågeln alldeles strålande vacker. Härligt med lite sundare kroppsvikt och fortfarande hellre lite över viktig än underviktig. Det är inte snyggt med människor som är så smala att alla benknotor syns och ögonen är mörkt insjunkna i sina hålor. Anfrätta tänder utan emalj är heller inte vackert anser jag. Hälsosamma och lagoma ideal är härliga.

Läs gärna ett inlägg jag gjort tidigare här. Här finns en sida om sunda skönhetsideal SMAL.

Läs mer här, här och här. Gå till hemsidan Jessicasimpson.com.

Inga kommentarer: