Translate

torsdag, mars 12, 2009

Draken flyger allt högre....


Sundsvall Dragons - Södertälje Kings: 97 - 76

Efter en match där Olivier Ilunga - som fyller år imorgon - gjorde exceptionellt bra ifrån sig med en double-double som är helt underbar. Grattis!

Liam, Alex och Mike är klippor i vanlig ordning. De som haltar i prestation för tillfället är Adam Alexander och Aki Ulander som är oerhört ojämna i sitt spel. Jag är lite orolig för Adams arm men såg att han inte verkade ha ont i den ikväll.

Doug var också bra och det var kul att se Johan Rönström som fick lite mer speltid ikväll.

Det enda som sög var supporterstödet i hallen ikväll. Mia hade ordnat med lappar som hennes hejaramsor stod på. Dessa delade vi ut till några i publiken men trots att vi tog i från tårna så var vi två tämligen ensamma i klacken ikväll. Detta TROTS att laget spelade oerhört bra över lag - jag menar hur ska det då gå om det blir motigt igen? Då behöver Drakarna vårt stöd ännu mer. Nä, Sundsvallsborna och tillika Dragonsfansen får allt ta och kamma sig för utan ett helhjärtat stöd som bär laget när det är kämpigt så kan man inte kräva att de ska ge allt heller. Tycker du att min ton är hård så kan jag bara säga - JA, det kan hända - men att vara supporter innebär också att göra vad man kan för sitt lag.

Jag skäms inte att heja högt och att höja killarna när det behövs - gör inte det du heller.

GO DRAGONS!

#1 Fan

Inga kommentarer: