Translate

fredag, mars 27, 2009

Sundsvall Dragons semifinalspel börjar ikväll..


.. tyvärr är det en bortamatch och den ska jag avnjuta på O´learys, bowlinghallen i goda vänners lag. Det ska bli jättekul att busa med Mia ikväll och det blir en härlig omväxling mot att vara på sjukhuset med dottern.

Jag hoppas att vi får åka hem idag - MEN - blir det inte så får jag ju lite permission i alla fall.

Jag ser fram emot ett energiskt draklag ikväll och jag längtar att se hur den långa vilan kommer att gestalta sig i matchsiffrorna. Jag har en sak att säga;

Mosa Norrköping Dolphins ikväll. Älskade intervjun på tv4 mitt med Liam Rush... härligt med duktiga och ödmjuka människor.

GO DRAGONS!

Läs vad Pontus Frivold, ast coach skriver inför matchen;

Läs hela artikeln här på Sundsvall Dragons hemsida.

/../
Vårkänslor!
Vi är på plats, på plats i staden som Plura byggde så vacker, på plats i vårat home away from home (Scandic Nord…)på plats i semifinalen och på plats där vi allra helst vill vara just nu.
Fullsatt Stadium Arena, direktsändning i Viasat, fullsmockat O´learys hemma i Sundsvall och en stridande ström biljettförfrågningar, det blir inte bättre än så i mars månad.


Vi älskar verkligen det här, att ge sej in i en två veckor lång kamp om tre rosa protokoll mot Ligans storfavoriter, Norrköping Dolphins.
Vi älskar utmaningen att kliva ut på den blänkande mondo-parketten och höra de tusenfaldiga östgötska-stämmorna skrika sej hesa i upphetsning, att få chansen att mäta våra kunskaper och talanger mot årets giganter i Ligan.
Vi älskar vetskapen att vi har haft en bra period på slutet, att vi gått från tionde plats till att vara kvar som ett av fyra lag i årets liga, vi älskar stödet vi fått från styrelse, ledning, sponsorer, kommun, vaktmästare, familjer, vänner, facebook-wannabees och framför allt våra fans.
Det är en ynnest att få kliva upp på morgonen och kliva i Drakuniformen och känna allt detta stöd./../

Inga kommentarer: