Translate

fredag, mars 27, 2009

Så hur blev matchen då?

Semifinalmatch 1/5

NORRKÖPING - SUNDSVALL: 90 - 77

Ja, vad ska man säga. Allt för många missar gjordes från ett Sundsvall Dragons som verkade alldeles för försiktiga och framför allt nervösa. När Norrköping Dolphins pressade så vek de sig under trycket väldigt ofta. Mike (som jag älskar) verkade bitvis i alltför stor respekt för Joakim Kjellbom och hans spel för att riktigt komma till skott - så att säga. Tyvärr så spelade han inte bra. Eftersom en allt för stor respekt visades för den f d draken Jocke så tror jag också att hela laget tappade geisten ikväll. Det finns killar som helt saknades i sina vanliga prestationer förutom Mike, Srdan missade, Olli chansade. Aki däremot var rätt ok ikväll - vad säger det om lagets prestationer i övrigt. Det känns ju en smula konstigt att se att mina drakar som spelade lysande i kvartarna liksom var tappade på kraft och dränerade på energi. Vart var mitt lag ikväll?

Jag var bitvis i chocktillstånd när inte bollarna gick i trots ett stort jobb som gjordes. Det kändes som att någon illvillig person gått och satt gladpack på korgarna igen. När det var som allra värst låg killarna under med 22 poäng och slutresultatet blev 13 poäng back.

Jag tvivlar inte ett dugg på lagets coacher och insatserna de gör för laget men - MEN - det krävs för grabbarna att de tar instruktionerna och försöker utföra dem. Kanske saknas det lite mental coaching? Vad vet jag?! För mig som står bredvid så är det också intressant att lägga märke till att laget inte riktigt verkade tro på sig själva. Jag tror på drakarna och jag VET att detta inte var en bra match. Jag är ändå stolt för trots att det helt klart hade sina brister i deras spel så är det LIKA klart att Norrköping fick spela som de ville när de förde matchen och de var det bättre laget ikväll.

Bäst i Dragons ikväll var; Alex Wesby som gjorde ett hästjobb och tyvärr blev något bakbunden av sina 4 tidiga fouls.


På tisdag är det match hemma och på tisdag så kör vi så det ryker!


GO DRAGONS!

#1 Fan

You just gotta love them dragonsmen!



Inga kommentarer: