Translate

torsdag, april 16, 2009

Dags att ladda...





Imorgon är det match två i finalserien mellan Sundsvall Dragons och Solna Vikings och det har verkligen inte börjat med några fesspelande Vikingar. De spelade det spel man är van att se - livestats för min del - snabbt, aggresivt och intensivt. De spelade ett spel som drakarna i vanliga fall spelar.

MEN icke denna den första matchen. Det var alldeles för mycket som inte gick drakarnas väg denna gång. Gladpack på korgarna som Sundsvall skulle pricka, foulproblematik och ett kanske något ofokuserat spel. För min egen del tror jag dock att det mest handlade om nerver och det är helt visst intensivt att gå i klinch med ett lag man kom 2:a mot i förra säsongen. Laget som idag möter Solna är ju till stora delar helt annorlunda och då man ser att de har spelat ihop sig bra så är det med ett styng i hjärtat som resultatet blev som det blev.

Som jag läst på Sundsvall Dragons hemsida av de inlägg som finns så är det bara att hålla med. Sikta uppåt, framåt och ta lärdom. Det är ett koncept som visat sig fungera förr och jag är helt förvissad om att det blir så igen. Jag har själv skrivit i en kommentar någonstans att laget tagit sig ur värre underlägen än det här och jag är helt förvissad om att det finns kapacitet att både komma igen i finalserien och att ta hem ett GULD den här gången.

Go Dragons!

Always #1 Fan

Inga kommentarer: