Translate

söndag, april 19, 2009

Fortfarande lite tunghäfta och glädjefnatt efter Dragons hemmavinst mot Solna.



Ingen liten vinst heller. Här handlade det om 40 poäng mot laget som visserligen saknade en sjuk Lesli Myrtil men då vi å andra sidan också saknade Suba så gjorde det inte vinsten mindre. Jag har bara njutit sedan i fredags och försökt att börja skriva om det men idag kan jag.

Solitt spel från ett motiverat, hungrigt Sundsvallsdrag där det mesta blev bara RÄTT helt enkelt. Ett spel som var så snabbt att jag knappt hann med att heja på dem ordentligt. Gjorde dock ett litet försök till publiken med 2 200 huvuden att få dem att svara på: Dragons fansen är ni klara? ... svaret som ska vara ... Jajjamensan fattas bara!! Helt enkelt uteblev - från 2 200 pers.

HALLÅÅ! Jag ger inte upp och jag gör gärna bort mig genom att stå upp för mitt lag. Jag kan bara hoppas att andra tycker det är pinsamt att de inte törs svara så småningom. Fick i alla fall lite upprättelse för laget då de fick stående ovationer i en minut från allihop.

Vill här framhålla Alex utmärkta skytte, Olivier Ilungas försvarsspel och 7 härliga dunkar från THE MAN Doug Thomas - det är sånt som får en kvinnas baskethjärta att klappa sådär lite extra. Jag hoppas kunna åka till Solna och heja på killarna.

Här ser ni mig i en intervju med Jakob Törnell som är Svensk Baskettelevisions mr Blogg. Kan kolla in hans andra reportage här.