Translate

måndag, juni 22, 2009

Sitter här och känner mig en smula maktlös.


Samtidigt som jag njuter i solen och värmen har mitt liv inneburit kaos idag. Jag har haft ont i magen, kännt mig smått paralyserad och handlingsförlamad då jag inte kan vara hemma och ge min sambo stöd.

Hans styvpappa har tagit chansen att försöka knäcka honom med diverse elände nu då han vet att han är extra sårbar när barnen är hos mamma och jag är borta på Teneriffa med min dotter.

Alltså jag blir så förb... hur kan en människa som har så intimt varit förknippad med hans uppväxt bara hela tiden känna för att knäcka någon som bör vara som en son för honom? Hur ond får man vara som människa egentligen?

Han blir som tokig när han inte har makten att bestämma hur Christer ska leva, vad barnen ska ha för fritidsaktiviteter och om man ska ha husdjur eller inte. Jag har jätteångest då jag inte kan göra något för honom.

Jag älskar Christer och det gör mig galen att någon människa gör honom illa. Jag har gjort det lilla jag kan men nu är det nog upp till honom att fatta ett beslut och att sedan agera efter det. Han har sin före dettas och min uppbackning och dessutom så älskar barnen honom jättemycket.

Herr T har ingen rätt att behandla honom så här och det måste få ett slut.

Grrrrr och frustration från Teneriffa.

Inga kommentarer: