Translate

måndag, augusti 03, 2009

Enligt läkarbesöket...


... så har jag fått recept på Metformin Teva 500 mg och börjar medicinera mot min diabetes imorgon. Det har gått iväg en remiss till kirurgen för att jag ska få en GBP= Gastric ByPass så småningom. Jag ska önska att bli kopplad till Ersta sjukhus så att jag inte behöver vänta så länge.

Jag hoppas att det blir snart som det händer något för jag har väntat länge på att få känna mig lite bättre.

På läkarbesöket fick jag också reda på att mitt för icke-diabetiker kolesterolvärde var normalt men för en diabetiker var det något förhöjt och jag kommer så småningom att börja medicinera mot även detta.

Hemskt att min kropp är skrot efter snart 40 år.

Snart är jag fyrtio utan någon mental fyrtioårskris men kroppen har gjort slut med mig helt klart.

Jaja, vi får se vad som händer. Ska försöka rapportera så ofta jag kan angående detta...

Inga kommentarer: