Translate

onsdag, augusti 05, 2009

Sånt man funderar över...


"Förståndet har sina gränser, endast dumheten är gränslös" - Zarko Petan


Ibland undrar jag hur det är ställt egentligen. Jag är ju så oändligt tacksam över min sambo och mina barn att de finns i mitt liv. Jag är också glad för sambons barn.


Jag är tacksam över att de är en del av mitt liv och ändå kan så mycket kännas så fel. Inte mitt liv med dem men bara i största allmänhet antar jag.


Tror att mycket beror på min hälsa som sviktar och att jag så sällan känner mig fräsch. Det är bra tur att man har ett jobb att gå till, för även om jag är så trött att jag måste powernappa på lunchen så är jag så tacksam att jobbet hjälper min oro att skingras för några timmar. För jag får nog erkänna att jag är lite ängslig nu när det kommer det ena efter det andra och försämrar min hälsa.


Jag vill inte vara ung igen och jag är tacksam för min ålder och det liv jag levt - jag har lärt mig mycket om mig själv och världen - allt är nu summan av min livserfarenhet hittills. Allt detta gör mig till den människa jag är idag. ALLT detta bildar varje ny dag ett nytt avstamp för att vilja utvecklas varje dag.


Förstånd och dumhet såna motsatser kan göra den mest intelligenta förbryllad för det som är förståndigt på en plats - är en dumhet på en annan.


Inga kommentarer: