Translate

fredag, augusti 07, 2009

Snart har jag helg...


... det ska bli skönt tycker jag.

Jag påverkas av medicinen och känner resultat redan. Jag har varit mycket piggare idag på jobbet och det var fantastiskt skönt att dagen kändes så kort. Kanske, ja kanske så kommer den göra stor skillnad nu och jag kommer känna mig betydligt bättre undan för undan.

Jag har inget särskilt att göra under helgen men ser fram emot att min underbara dotter kommer hem. Känns inte lika kul att Jonas redan åker hem imorgon när jag jobbar måste jag ju säga. MEN så är livet - dags att han får breda ut vingarna och flyga iväg ännu mer fritt - jag är faktiskt inte särskilt orolig för hans del. Han har klarat av mycket redan och han är väldigt självständig, klok och bryter av detta med att vara ungdom så jag är helt lugn.

Jesper åker iväg på måndag - dock inte för att åka hem - han ska med pappa och fiska och i samma tillfälle kommer Johanna hem. På måndag kväll kommer också Christers barn hem så då blir det som vanligt igen. Det känns skönt att skolorna börjar snart och att vardagen snart är här. Min älskade sambo gruvar sig för att börja jobba efter semestern men samtidigt så är han uttråkad och då brukar det vara dags och man har vilat det man behöver.

Nästa sommar ska vi ha semester tillsammans i alla fall - det är värdelöst att inte ha semester tillsammans. Det enda vi gör som familj den här sommaren är att vi kommer åka till Stockholm en helg och det är synd det.

Hoppas att Christers underbara dotter lär sig simma snart ;-) för då ska vi åka utomlands i sommar till sol och bad som belöning för att hon varit så duktig. Ska bli jättekul den dagen vi får köpa Nicklas en kick-ass snygg cykel då han lärt sig att cykla. Barn ska premieras när de klarar av något svårt så det så!

Inga kommentarer: