Translate

onsdag, oktober 07, 2009

Jag har träffat många människor jag gillar idag.


Jag har träffat underbara Tove - fantastisk dansare och härlig människa, Maj-Britt - eldsjäl på Erikshjälpen, Bosvedjan. Dessutom sprang jag på Jeanette från Spectra som är en av de tjejer jag saknar därifrån.

Dessutom har Johanna varit i skolan idag - HURRA! Hon kom sedan ned till mig på jobbet och följde med mig och Yvonne på lunch på favoritrestaurangen för oss i stan. Body in Motion - älskar deras smakrika sallader och idag har jag provat deras underbara detox drink. Somliga dagar är bara bättre än andra.

Mitt blodsocker har börjat att ge med sig lite nu och det är så att jag har gått tre gånger idag på vardera trettio minuter och det har haft effekt. Tack och lov. Jag ser också att blodsockernivån höjs enbart 2 enheter i blodet om jag äter sunt och undviker kolhydrater så jag antar att det blir mitt liv fr o m nu. Det är enda sättet för mig att undvika att somna efter jag har ätit. Nästa månads planering kommer innefatta att jag äter sallad och att det måste vara så för att jag ska må bra. Under tiden får jag höfta fram till dess och undvika bröd, pasta, ris och annat som innehåller sött/kolhydrater. Blir nog en del omelett framöver ;-)

Annars går jag och längtar till fredag och körövning med min nya gospelkör Joyful Soul, träffa goa Robin East på lördagen då vi spelar in vår cd. Gudstjänst med mässa på söndag där vi deltar. På måndag är det Kickoff på jobbet då åker vi till Timrå för att se film, äta god lunch och för att umgås - ska bli mysigt. Efter det ska jag på möte på Johannas skola Höglundaskolan för att träffa mentor och syo för dotterns planering av skolgången framöver.

Efter det ska det nog lugna ned sig lite hoppas jag.


Inga kommentarer: