Translate

lördag, januari 02, 2010

Snön faller vackert utanför fönstret.

Skönhet har så många ansikten liksom det som är riktigt fult. Skönhet kan innebära många saker precis om i sin tur det riktigt fula kan vara.

Vi människor är så mångfacetterade och det finns ingen som är felfri. Jag minst av alla kan jag tillägga. Men när det riktigt fula blir riktigt ont och riktar sig mot våra barn det är då det blir till ondska. Det jobbiga med denna ondska är att vi liksom inte kan värja oss riktigt för då ger man näring till det onda. Det är endas genom att ignorera det riktigt fula förminskas. Viljan att göra illa någon annan trots att man kanske ser att man gör fel är inte bra för själen.

Det finns saker i förtroende som aldrig delas med annan än den som i förtroende delat med någon annan något viktigt. Den som är ond vänder det mot någon den som försöker göra gott håller inne med det.

Vi är alla lika värda och vi gör alla misstag, det svåra är att förlåta och gå vidare.

Jag väljer livet framför ondska så gott jag kan. Livet är fantastiskt och det finns mycket gott i världen att fortfarande möta och jag är fast besluten att göra så gott jag kan. Jag vill också hoppas att jag klarar att möta ondskan med kärlek.

Fader förlåt dem de veta icke vad de göra.



Hjälp mig välja kärlek istället för rädsla. Fader hjälp mig också att göra rätt och även om det gör ont hjälp mig fortsätta växa som person. AMEN

Allt jag önskar i livet är lite frid och att någonting får gå väl för mig och min familj.

Gud är god!

Inga kommentarer: