Translate

onsdag, februari 03, 2010

Jobbhunting


Söker jobb så jag blir alldeles blodig på fingrarna. Skämt å sido så är det så man måste göra idag. Jag antastar alla företag där jag kan tänka mig att arbeta - med ett personligt, kort mejl där det viktigaste står. Man får aldrig vara rädd för att sticka ut hakan när det verkligen behövs.

Däremot så är mitt blodsocker helt galet efter all negativ stress och jag befinner mig på en plats där jag inte trodde att jag skulle återvända igen. Blsvärdet är så högt att det susar i huvudet och jag är så oändligt trött. Jobbig reaktion som kroppen ställer till med tycker jag.

Annars väntar jag fortfarande på trehundra kronor från exvän - antagligen blåst på dem. Fortfarande grejor som är mina som inte hittat tillbaka. Blåst igen - antagligen. Men det är inget att göra. Face the music så att säga. Tråkigt bara kan man tycka.

Fick lägenheten jag ville ha i stan och ser fram emot att flytta dit med sambon, sonen och dottern.

Mera som hänt då; Jo, Johanna får hemundervisning till en början 1 timme/2 tillfällen per vecka. Mycket bättre än ingenting som har varit lego förut. Reumatikerförbundet ska skriva om Johanna i sin tidning och Din Assistans sökte upp oss efter tidningsartikeln. Det rullar på bra nu kan man säga.

Förstår kanske varför blodsockernivån är som den är - det är LIIITE mycke' nu, jag tycker de!

Inga kommentarer: