Translate

fredag, februari 19, 2010

Tackar Gud för basket!


Har precis klivit in från kylan då jag varit i Sundsvalls baskethögborg Sporthallen. Har sett matchen mellan Sundsvall Dragons - of course - och Norrköping Dolphins. Det var en rätt seg match med övertänd ny spelare för hemmalaget - Miroslav Todic.

Det var en match som började jämnt med härlig dragkamp mellan lagen i första quartern. Den andra var liksom varken hackad eller malen mellan lagen, det var inget lag som liksom fick till det. Norrköping storspelade ikväll vilket också syns på siffrorna 75 - 99, till Norrköpings fördel. Joakim Kjellbom höll samma oförvitliga goda klass och var hur bra som helst.

I hemmalaget tycker jag att Andrew Spagrud gjorde några fantastiska insatser i matchen tillsammans med Jakob Sigurdarson som sänkte det mesta. Johan Jeansson och Johan Pierre gjorde också sitt till. Den nya killen förstörde en hel del under matchen med sin övertända och något testosteronstinna spelstil - krig var det på planen bitvis förvisso men han glömde bort att passa sina lagkamrater och sprang solo för mycket i matchen och fick inte till några avslut riktigt. MEN det här är fenomen som kommer återkomma och med det menar jag att han inte är en dålig värvning för all del - det var ju ändå första matchen och uppenbarligen ville han bevisa att han var här för att jobba. Hoppas nerverna och testosteronet har coolat ned sig till nästa match.

Känns härligt att ha varit på match igen och jag hoppas att jag var ett gott stöd från läktaren och att jag ändå drog igång några applåder till uppskattning och pepp till laget. Från hela mitt basketälskande hjärta;

GO DRAGONS!


Inga kommentarer: