Translate

söndag, februari 07, 2010

Vackert väder.




.. har det varit idag. Mitt hjärta töar och blodtrycket kämpar på i de högre regionerna. Har tagit lite tag i lägenheten och fixat med blommorna, torkat ur fönsterbrädor. Hittat igen diskbänken som jag alldeles på egen hand har belamrat med allsköns viktiga ting.

Nu doftar det fräschare i lägenheten och luften känns klarare på något sätt. Jag har njutit av att ha balkongdörren öppen och vädrat. OCH SOLEN! SOLEN har varit alldeles bedårande idag. Johanna har kompisar hemma igen och det gör mig så lycklig. Jonas umgås med dem och på xboxen spelas det i skrivande stund Tekken 6.

Glada tillrop, kärleksfullt retande och skratt - i samband med mina barn - HUR kan något bli bättre än det?

Väntar hem älsklingen från Stockholm och tänker njuta av honom helt och fullt när han kommer hem. Johanna har tiggt till sig favoriträtten nummer ett så idag blir det tomatsoppa och vitlöksbröd till middag. Har precis välsignat min kropp med nudlar till lunch och ska nu strax lägga mig med en bok så trycket kanske sjunker en aning.

Imorgon är det dags för besök hos blodtryckssköterskan och det ska bokas tid till läkare för att få läkarintyg att presentera för jobbet.

Har kanske oanad ljusning i horisonten när det gäller arbete också. Vore jättehärligt om det löste sig så kunde man slappna av en aning.

Nä, nu får ni klara er utan mig en stund igen måste vila innan huvudet hoppar av axlarna av blodtrycket.

Önskar er alla Guds rika välsignelse!

Inga kommentarer: