Translate

torsdag, mars 11, 2010

Tänk hur allt kan kännas mycket lättare efter ett tag.


Jag är glatt överraskad över att jag är mycket starkare än vad jag tror. Jag är också fascinerad och lycklig över att mina barn är så kloka.

Jag är mycket lycklig över att vara jag - trots att jag är i högsta grad klantig och gör fel. Som tur är så börjar jag kunna förlåta även mig själv för mina brister. Det betyder inte att jag inte tar ansvar för dem det betyder bara att jag vågar se dem, förlåta och sedan arbeta med dem.

Tänk att jag är starkare än jag tror - nästan hela tiden. Det bor nog allt en liten Pippi Långstrump i mitt hjärta som bara längtar efter att få komma ut i dagsljuset. Tänk vad bra det är med Ljuset tar man ut alla troll i det - SÅ SPRICKER DE!

Tack för alla goa vänner som finns där. Tack för alla ni som orkar bry sig. Faktiskt lite tack till mig själv som vågar se sanningen och vågar låta mig själv fortsätta växa.

Jag väljer bort de som sårar och håller de som är riktiga vänner nära. Tack för att just NI finns. Ni vet vilka ni är förhoppningsvis. För mig är ni väl förborgade i mitt hjärta. Jag älskar er!

Inga kommentarer: