Translate

onsdag, april 07, 2010

Tagit ett viktigt beslut idag.

Jag har meddelat överläkaren på Kirurgmottagningen att jag inte vill/törs opereras på Sundsvalls Sjukhus och en Gastric ByPass där då jag bedömer bristerna/riskerna för stora i vården här. Jag är hellre fet och vid liv än lägger mig under kniven hos några som har en så fruktansvärt kränkande syn på oss feta. Bara det att den s k obligatoriska viktkursen innan eventuell operation är så oerhört bristfälligt upplagd gör ju att man bli mörkrädd.

Sedan de konstanta larmen om multiresistenta bakterier och de upprepade missförhållanden man får rapporterade från vänner och bekanta och inga Lex Maria anmälningar - är det NÅGON som tar ansvar på sjukhuset?

Jag hoppas och vill verkligen att Astrid Lindgrens Barnsjukhus fortsätter ha ansvaret för min dotters vård för här törs jag inte längre få vård. Hoppas jag är någon annanstans om jag någonsing behöver akutvård.

NEJ, dags för väljarna att ta sitt ansvar till nästa val och rösta på Alliansen. Jag vägrar vård i detta landsting tills någon av de ansvariga vågar ta på sig ansvaret och kanske det är dags för Socialstyrelsen och andra inspekterande instanser tar sig en extra kontroll på Sundsvalls Sjukhus och vad som EGENTLIGEN pågår där. JAG har INGET förtroende kvar för vården i Västernorrlands Läns Landsting.

TYVÄRR!

Bättre fet och kanske ett par tiotal år kvar att leva än att dö under kniven eller bakterier på Sundsvalls Sjukhus.

Inga kommentarer: