Translate

söndag, maj 23, 2010

Tur i oturen


Idag efter gudstjänsten på Hagakyrkan var jag påfylld av energi efter en härlig predikan om Helig Ande på pingst och allt.

Jag satte igång med min klädkammare och bestämde mig för att gå igenom ej ouppackade säckar. Jag hittade då en säck med fuktiga kläder som precis var i processen att börja mögla. Jag kom ihåg att jag hade en gammal vattenmätare som sprang läck där för ca en vecka sedan och antog att det förmodligen var då som det hände. Givetvis var säcken trasig i botten och torra kläder suger ju upp bra.

Marsch ut på balkongen med säcken och börja torka kläderna till jag har tvättid nästa helg. Två t-shirtar var bortom hjälp så de var bara att kasta men jag hoppas få det andra att bli rent och lukta fräscht igen. Blir till att hitta två tvättider tätt för att få ihop det. Kanske man ska försöka hämta tvättmaskinen som står i huset?

Hoppas er söndag innebar mer glädjande överraskningar än min.

Inga kommentarer: