Translate

lördag, maj 15, 2010

IDAG har jag klarat en STOR utmaning.



Foto: Åke Thonberg

Så här glad är jag idag!

I den underbara kören som jag sjunger i Joyful Soul från Njurunda så var vi och sjöng vid Fontänfesten idag. Vi sjöng bakom Stadshuset och det var väldigt trevligt. Om DET var utmaningen - nej.

Hör och häpna - jag dirigerade då vår allra bästaste körledare Marie Ottosson är i Prag med sin andra kör. Jag dirigerade första gågen i måndags och idag LÖRDAG så gjorde jag det till allmänhetens beskådande offentligt. Jag hoppades jag skulle klara det och det gick bra. Vilka duktiga körkompisar jag har va? De förstod mina tecken och även pianisten Mats Eriksson gjorde det. Jag är så glad och tacksam för att Kate Almroth utmanade mig till detta och även att jag fick körens och körledares förtroende. Tillsammans klarade vi det galant.

Jag är så stolt över mina körkompisar idag. För första gången på väldigt länge så är jag rätt nöjd med min egen insats också.

Vi sjöng; Take me to the whater, Born Again, Who knows but you Lord och The Lord Bless thee.

Massor med kramar till alla som medverkade till en underbar dag.

Strålar ikapp med den underbara sommarsolen idag :-)

Inga kommentarer: