Translate

lördag, augusti 21, 2010

Den efterlängtade surströmmingen



Blev i sanningen en sur historia. Jag har längtat efter denna delikatess sedan i maj någon gång och köpte Oscars Surströmmingsfiléer. Första varningsklockan ringde när jag öppnade burken då inte det efterlängtade pyset infann sig. Sedan så kom nästa chock - du vet efter att man håller på att svälta ihjäl innan man får äta surisarna - stoppar in den förväntat goda fisken i munnen. Smaklös! Bara sälta och nästan inget av den där jästa smaken och det bittra man längtat efter dyker upp. Jag ger mig inte så lätt... tar en ny fisk och äter BARA den utan tillbehör... nu kom nästan tårarna. Inte för att det var det efterlängtade resultatet som kom utan för att det UTEBLEV.

SÅ av allt detta tyg - bidde det inte ens en tumme.

Undvik denna om ni är sanna älskare av surströmming och gå på det som brukar hålla måttet... Röda Ulven - har aldrig gjort mig besviken. Jag har lärt mig läxan... det är den röda vargen som levererar.

Hoppas ni andra har ätit och njutit av vår delikatess för det har då sannerligen inte jag.

Inga kommentarer: