Translate

måndag, september 13, 2010

Har du något favoritspel?


Själv är jag barnsligt förtjust i enklare spel som Chicago, plump och femhundra när det gäller kortspel. Snackar vi brädspel så är favoriten Monopol och Trivial Pursuit. Data/tv-spel så är favoriterna; Guitar Hero, Rock Band, Worms och Neverwinter Nights bl a.
Mina webbspelfavoriter är bl a; Zynga's MafiaWars, Frontierville bl a.

Det finns så många olika spel som innebär många olika saker - jag är tack och lov en god förlorare även om det är lite tungt att ständigt förlora i Fia med knuff mot dottern förstås. I spel har hon tur som en tok.

Något jag inte har till övers är att spela spel med människors känslor och med deras liv. VI är alldeles för viktiga för det, tycker jag.

Roliga spel avsedda att roa, lära och få oss tänka till lite. Lösa gåtor och gymnastisera hjärnan är bra och alldeles nödvändigt för att hålla den i trim. Har vi sedan kul samtidigt är det en härlig bonus.

Inga kommentarer: