Translate

torsdag, september 16, 2010

Oro över att bo i Sundsvall.


Jag bor i en (S) styrd kommun där allt har helt sönderfallit. Efter att ha styrt här i mer än 30 år så finns ingen stöd och hjälp att få för min dotter som har svår barnreumatism. Hennes utbildning i skolan har helt fallit igenom - efter tre - TRE anmälningar och allvarligt kritk från Skolinspektionen i samma kommun händer fortfarande ingenting. Tillgängligheten för min dotter som fyller sexton år är under all kritik.

I det rödgröna landstinget har min dotter inte fått vare sig vård eller stöd trots att hon är sjukast i landet i sin barnreumatism. De har betalat Mantec, administatörer och sjukhusdirektörer hiskeliga summor men väljer att dra in de två resor som man har erbjudit för reumatikerbarn för klimatvård, möjlighet att träffa andra barn i samma situation och för att kunna få vård åtminstone tre veckor om året. Dessutom är det ett tillfälle då jag som ensamstående sjukpensionär har haft möjlghet att vila och tala med andra föräldrar. Min dotters livskvalité har då ökat med 150% eftersom hon då har kunnat dämpa värken ett tag.

Idag har hennes misskötta sjukdom gjort att hon behöver byta sin högerhänta axelled och båda sina lårbenshalsar vid femton års ålder! Som tur är kommer detta att ske där det FINNS expertis i Lund och i Stockholm. På vårt sjukhus är det över 60% av människorna i vår kommun/landsting som har litet eller inget förtroende.

Jag har en son som har Aspergers och ADD - trots att jag påkallat uppmärksamheten från de skolor han har gått i har han inte fått hjälp förrän han gick i gymnasiet.


I den RÖDGRÖNA kommunen har mina och mina barns behov helt negligerats och den enda gång jag bett om hjälp så vill de att jag ska betala tillbaka de pengar jag fick för att ha ström i mitt hus. När alla mina utgifter varje månad är betalda har jag bara tvåtusen kvar till kläder åt min dotter och nöjen för hela familjen - här räknas då in chips, dricka och nöjen utanför vår lägenhet.

Inga kommentarer: