Translate

fredag, september 17, 2010

Igår var jag på Ållateatern

Fotot kommer från föreställningen Den inbillade Sjuke av Molière.

Där gjorde jag bekantskap med en kvinna som heter Birgitta Ring. Hon är en av de teatersugna kvinnorna med psykiska funktionshinder som var där. Hon skrev två väldigt fina, berörande och kärnfulla dikter som jag vill dela med er.

Jag har bett om och fått tillåtelse av Birgitta till detta. För säkerhets skull frågade jag två gånger och det gick bra och hon visste vad en blogg är. Tack så mycket Birgitta jag uppskattar dig och dina dikter mycket.

Nu är det höst.
Bladen på träden gulnas
Sen tappar alla träd bladen
Det blir bara torra grenar kvar.


NÅGON

Någon är att vara glad med
Någon är att vara kär i
Någon är att att vara ledsen
Det. Det är någons känslor

Du kan läsa artiklar om Ållateatern här, här och här bl a.

Inga kommentarer: