Translate

onsdag, oktober 06, 2010

Idolsäsongen och första fredagsfinalen i antågande


Jag vill börja med att säga att jag tycker att alla finalister utom Alice är väldigt bra. Att Alice är med förstår jag inte överhuvudtaget måste jag säga. Sedan vill jag fortsätta med att säga att jag tycker det är ett oskick att Jay och Geir som redan har karriärer ska ta platsen ifrån några mycket yngre som kunde få chansen.

Jay är mycket duktig det har han visat och det har även Geir - de har ju redan haft karriärer med viss framgång och då tycker jag att i detta sken är deras deltagande mycket märkligt.

Idol är i första hand ett ungdomsprogram anser jag - ungdomar har ju dubbelt så svårt att ta sig fram i samhället överhuvudtaget så vi behöver inte ha gammelgubbar även här. De är så att säga överkvalificerade för jobbet. Jag tycker det är intressant i Idol att se hur människor utvecklas och jag tror inte vare sig Jay eller Geir kan infinna sig i det facket.

Mobbingen mot Andreas Weise är bara pinsam. Han är snygg, hel och ren. Det är väl ändå rösten, utstrålningen och stjärnpotentialen som kommer främst. Vi har ju många "fula" storstjärnor som klarat sig utmärkt ändå som t ex; David Bowie, Mick Jagger, Leonard Cohen och ett antal andra. Jösses, juryn är charmig men några riktiga snyggingar är ingen av dem. När det gäller klädstil så träffar de ju själva inte mitt i prick hela tiden heller. Vem gör det? Jag kan se ut som skit både nu och då menar jag.

Nä fram för ungdomen och jag bara älskar Sassa och ser fram emot att få följa hennes utveckling i Idol.

Nuff said för att citera en gammal bloggare....

Inga kommentarer: