Translate

onsdag, oktober 13, 2010

Vi ska åka med vår gospelkör Joyful Soul till Italien




Jag älskar historia så det ska bli fantastiskt. Jag drömmer om att kunna gå runt på Colloseum och bara njuta av historiens vingslag. Fotografera allt jag kommer åt som små detaljer i stenmurarna, sprickor och fördjupningar. Sitta på en av bänkarna och föreställa mig hur det såg ut med isensatta sjöslag, gladiatorer och vilda djur.

Jag är ju kristen men inte katolik - Vatikanen lockar mig likafullt. Så spännande med ett litet rike inom ett rike. Fontana di Trevi och Anita Ekberg är ju också lockande såklart.

Vad fantastiskt det ska bli och avnjuta en Cappuchino vid någon lite piazza på ett kafé på en så historisk plats. Vi besöker nog antagligen Svenska Kyrkan i Rom som ligger vid Via A. Bertoloni 1/E....

Sedan är det ju all den goda maten och glassen som hägrar. Just den veckan - eller vad det blir - så är det inte LCHF kost som gäller kan jag ju lova.

Jag hittar mer information för vår Italienresa här.

Jag gillar ju inte fotboll så det ska bli skönt att få leta andra aktiviteter än det i denna fotbollssmittade stad.

Historia, musik och samhällskunskap är viktiga för mig och det kan ju inte vara något som är mycket bättre än Rom för att hitta ny kunskap inom alla tre områden?!



Inga kommentarer: