Translate

fredag, oktober 15, 2010

Igår hade jag världens sockerabstinens..


Kanske man borde klassa socker som narkotika? Inte ens när jag slutade röka efter att ha rökt ett paket cigaretter - röda prince - om dagen hade jag sådan abstinens.

Jag kallsvettades, frös, var irriterad, omotiverat orolig, huvudvärk och så fruktansvärt trött.

Nu har jag ätit LCHF kost i fem dagar och märker redan lite positiva effekter. Jag har ju en hy som har packat in fullständigt och har sett ut som en salami i princip ett år i streck i huden. NU börjar alla småsår att läka ut i ansiktet och på halsen. Otroligt! Det är så jobbigt när ens hy ser så hemsk ut. Hoppas nu även andra symptom fortsätter att dämpas.

Har f ö sänkt mitt insulin både långtids- och korttidsverkande med två enheter och haft ett morgon/fastevärde på 7,9. Det är stor skillnad mot hur det var bara för ett tag sedan då mina värden pendlade mellan 10,5 och nästan 12.0 i fastevärde.

Sakta men säkert blir det förbättringar både viktmässigt och med min hälsa. Jag är inte minsta tveksam på den punkten.

Härligt!

Inga kommentarer: