Translate

söndag, december 05, 2010

Bowling


Är något som är väldigt enkelt som sport betraktat samtidigt som det är väldigt svårt. Tyvärr är det rätt dyrt också om man ska gå hela familjen. De gånger vi har fått till det har vi ändå haft väldigt roligt. Det är ju rätt tillfredsställande om man lyckas med en strike men jag måste erkänna att det för det mesta slutar i rätt omöjliga spärrar för min del eller så i rännan. Flera gånger så har jag blivit en riktig alleyrat om man säger så. Alltid har jag fått stryk av mina barn - men oj vad roligt vi har haft.

Det brukar vara intressant som otränad och ovan bowlare dagen efter med träningsverk i tummen, handleden och i ljumskarna. Vi har varit flest gånger här på O'Leary's i Sundsvall eftersom det har varit mest lättillgängligt med busshållsplats utanför.

Jag tycker det är väldigt mysigt att bowla när det är bra musik, discokula i taket och god mat att äta tillsammans med en härlig öl efteråt. Det är ju rätt enkelt att ordna en helkväll där hela familjen får vara med ändå. Jättekul. Här i Sundsvall har vi ju två ställen att välja på men då jag bara har erfarenhet av O'Leary's så är det endast det jag kan tala om.

Åker man till Stockholm så finns det massor av ställen att kolla in både enklare och mer sofistikerade platser.

Vill du läsa mer om bowlingens historia kan du göra det här. Inte så illa att få lära sig lite mer, eller? Hoppas du blir sugen på att bowla efter att ha läst detta - för jag försäkrar att det är jättekul.

Inga kommentarer: