Translate

lördag, december 04, 2010

FÖRVÄNTANSFULL



I helgen händer det mycket kul. Jag har alltid haft en liten kärlek till Göran Fristorp och har alltid fascinerats av Anna-Lotta Larssons vackra röst och hennes ödmjukhet är uppfriskande. Vet ni vad? Idag ska vår kör Motettkören sjunga tillsammans med Sköns kyrkokör ett vackert julprogram tillsammans med dom?!! Har beväpnat mig med min kamera, sångglädje och förväntan inför det musikaliska och förhoppningsvis personliga mötet. När jag var runt tolv år gammal var jag kär i Göran Fristorp för jag tyckte han var så snygg, duktig att sjunga och spela gitarr. För mig hade han the whole package då. <3>

Idag känns det som en riktigt härlig dag med julmusik och fantastiska solister. Härliga körer att sjunga med och med duktiga kantorer/körledare ovanpå det. Vad kan toppa en sådan dag?

Noterar att det är några stycken som röstat på mig och mitt bidrag för att kunna vara gästskribent för Apollo på deras nya resmål på Rhodos - Mythos Beach... Ni får gärna rösta på mig HÄR.

Inga kommentarer: