Translate

tisdag, december 28, 2010

Favoritfilmer

Aragorn, Lord of the Rings spelad briljant av Viggo Mortensen.


Vilka är dina favoritfilmer? Jag har ett liv som har tvingat mig till att titta en hel del på film dels p g a mina smärtor i kroppen och också en dotter som har jättesvår reumatism och då har just film varit ett naturligt val för oss som har berikat vårt liv.
Bland de filmer jag har tyckt varit allra bäst och som kunnat ge mig lite flykt från verkligheten hittar man bl a;

Sagan om Ringen trilogin, Harry Potter - alla, The Matrix trilogin och så är jag barnsligt förtjust i Femte Elementet och gärna en och annan vampyrfilm. Som ni förstår så är det gruppen med Fantasygenren som gör DET för mig. De är viktiga filmer för mig men vi hittar också en del humorfilmer som jag gillar som; Dum och Dummare, Sällskapsresan filmerna, Get him to the Greek och White Chicks är jättebra.

Jag gillar också actionfilmer som Die Hard filmerna, Triple X och Crank t ex.

Det finns ju spel på konsol som man kan spela med Filmquiz på som heter Ultimate TV & Film Quiz till Playstation 2 och det finns också på nätet ett filmquiz här på Lovefilm.se och här.

Inga kommentarer: