Translate

fredag, december 31, 2010

Mitt 2010 i några ord...


Det har varit män i mitt 2010 som kommit och gått, nya musikupplevelser, självkänsla som förötts och som stärkts, nyfikenhet, glädje och sorg, rädsla och hopp, tro på Gud som stärkts - viss tro på människor som förlorats, förhoppningar som grusats och förhoppningar som byggts upp.

Jag tänkte att det bara skulle bli elände när jag skrev men det här året har också inneburit stor glädje samtidigt som vardagen erbjudit många svårigheter. Tittar jag bakåt måste jag nog ändå säga att mitt i det arbetsamma så har jag hittat nya bitar hos mig själv. Jag har börjat tycka om det som är jag som människa och genom att tycka om mig själv har jag också sett möjligheten i att behandla min kropp väl. Min nya personliga integritet är något jag gillar hos mig själv och som Grynet säger - Ta ingen skit! Har äntligen slagit rot.

Min självkänsla som är nyvunnen är fortfarande bräcklig och den är mindre eller mer stark beroende på dagsformen men den finns dock där som en skör knopp.

Jag är fortfarande glad i livet, kär i min man och älskar alla mina barn. Jag har tak över huvudet, mat i skåpen och jag har kärleken till att sjunga som ger mig allt jag behöver i livet. Över allt detta vakar Gud för när jag vågar lämna över till Honom så löser sig ofta stora knutar i mina livsproblem och jag får en ny chans att komma vidare. Det här är ju svårt för mig som har ett sånt kontrollbehov. Ett kontrollbehov som livet har lärt mig att jag behöver ha. Det är så oerhört svårt att lämna över kontrollen till någon annan då man ser att det oftast leder till inaktivitet i värsta fall eller fel aktioner i andra.

Med dessa korta ord vill jag önska DIG som läser ett GOTT NYTT ÅR 2011! Lycka, hälsa och välgång till just DIG!

Peace

U must bear the cross, or u shall never wear the crown; u must wade through the mire, or u shall never walk the golden pavement.- Spurgeon

Inga kommentarer: