Translate

torsdag, december 09, 2010

Tänk vilken rolig dag det har varit


Idag har jag börjat öva in material till min konsert i januari. Det är en verklig utmaning med Duke Ellington och Cole Porter minsann. Det är verkligen härligt med en kantor som tycker att man är duktig och som vill arbeta med en. Det känns som en skön upprättelse mot det jag varit med om hittills kanske, bara kanske, betyder detta att anledningen till att man ibland råkat illa ut vara att man ansetts som ett hot på något konstigt sätt. Men vad vet jag om världen tillåt mig le i mjugg.

Vi hade sedan en bra övning med min gospelkör Joyful Soul och jag måste bara säga det, vilka härliga människor i kören ändå. Jag tror att alla goa människor i Sundsvall med omnejd prickade just den. Saknade dock Janice som jag hade sett fram emot att möta lite extra faktiskt men hon lovade dyka upp på lördag när vi ska sjunga i Katolska Kyrkan här i stan. Bra!

Annars är det så mycket omtumlande som har hänt i mitt liv att jag känner mig en smula utmattad nu. Imorgon är INGENTING inplanerat och det tänker jag njuta av till fullo. Risk finns att man kan råka ut för min uppenbarelse i nattlinne hela dagen. INTE snyggt men risken finns.

Nu ska jag ta en härlig djupdykning in i sängen och med dessa ord bjuder jag er godnatt!

Inga kommentarer: