Translate

lördag, februari 12, 2011

Två naproxen och två prednisolon senare...

Så har jag vädrat ut det mesta av förkylningen med en skön entimmes promenad i det vackra och soliga vädret. Nu har jag tagit ett glas filmjölk och ska snart gå in i badrummet och lägga en fuktgivande ansiktsmask och efter det en njutningsfylld låååång och varm dusch. Sedan skulle jag vilja njuta av något gräsligt bra att titta på i filmväg här hemma - undrar vad det blir. Risken finns att det blir en sci-fi film eller någon bra fantasyfilm. Jag vill bli del av en förtrollad värld för en stund och drömma mig bort.

Till middag idag blir det bolognese igen som Jonas och Johanna har tagit som SIN maträtt där jag som gärna gör den olika varje gång får onda blickar av dottern. Bara att inse att hon vill ha SIN variant - helst VARJE gång och gärna två gånger i veckan. Hahahaha. DÅ får de underbaringarna laga middagen så jag slipper bli bitchslapped när jag inte lagar maten som dom.

Skämt å sido så trots att det pågår mycket jobbigt just nu med massa saker jag inte kan påverka själv som att vänta på Försäkringskassans beslut om assistans för dottern, maken i Nigeria och hur lång väntetiden för honom att komma hem i slutänden egentligen blir och den mycket sunda oron innan dotterns byte av båda höftlederna den 24 februari så kan jag uppskatta att fly verkligheten en stund.

Emellan oron och filmen är jag tacksam för tre fantastiska barn som ger mig glädje varje dag, tak över huvudet och mat i magen.

Peace!

Inga kommentarer: