Translate

torsdag, november 10, 2011

Det finns saker som berör mer än andra..

Några saker som gör mig glad är när de människor som verkligen behöver hjälp får det av sina vänner. Har följt Krikko som levt med mycket svåra smärtor orsakade av en ryggmärg med svår ärrbildning efter en motorcykelolycka. Det värmer gott i hjärtat det.

Själv så är det också något som slår an en sträng av sorg. Jag har klarat av otroliga svårigheter själv, blivit sviken gång på gång, lurad på pengar - som jag verkligen inte har för mycket av, trott att det verkligen går att hitta en riktig vän. Ja, en sån som Krikke har.

De gånger jag rent ut bett om hjälp så är det ingen som direkt har hoppat upp och ner och sagt. JAG! Jag hjälper dig gärna.

Själv gör jag mitt yttersta för att vara en god vän - anser att det är en hederssak. Behöver någon hjälp så gör jag vad jag kan från min position, min ekonomi och min kunskap. Är inte det en självklarhet om man är någons vän.

Jag kan inte begripa vad det beror på. Vad är det som gör att människor inte ställer upp för mig? Verkar jag för stark? Är jag för öppen och ärlig när jag ber om hjälp? Är jag inte någon man kan vinna något av för att tycka att ens tid inte är värd att läggas ned på?

Ärligt talat så fattar jag inte vad det är. Jag är nog ändå välsignat korkad som tror människor när de säger att jag är go, rar, snäll och trevlig. Visst kan jag vara allt det - men frågan kvarstår - Varför finns det inte någon som kan hjälpa mig när det är som svårast?

?????

1 kommentar:

Daniela sa...

Men hjärtat!!! Tror vi alla kan känna igen sig i det du skriver och jag är som dig...ger allt för en vän. Har blivit sviken en del gånger men tycker endå att det "goda" jag fått tillbaka av andra väger upp det negativa.
Känner dig inte tillräckligt för att kunna ge en åsikt men det lilla jag sett GILLAR JAG! Du verkar vara en smart och otroligt generös person. Kram Daniela