Translate

torsdag, september 27, 2012

Kontaktpunkt?

Har tagit det lugnt idag och ägnat mig mest åt vila. Ja, lite har jag fixat och ordnat med förstås. Eller snarare försökt att fixa, suck vad det finns osmidiga människor. Ringde ortopeden på Mölndals sjukhus och talade med någon Johanna på Kontaktpunkten. Jag förklarade mitt ärende att Sjukresor i Sundsvall behövde vissa uppgifter för att boka resan, hotellet m m till min dotters axelbyte. Nej, det gick INTE jag fick ringa imorgon och tala med operationskoordinatorn för h*n visste hur lång konvalecens det var efter op. I mitt huvud låter det jättekonstigt. Ok, jag la på och tänkte att jag får prova att nå hennes läk genom sekreteraren och lämna ett meddelande då.

Liite less när jag hamnar från växeln i samma Kontaktpunkt, samma människa igen. Jag drar samma information igen och att jag vill ha kontakt med sekreteraren. Efter att ha informerat om att jag tycker att hon brast i sin servicekänsla och att jag tyckte att hon var otrevlig. Sa hon kort att hon skulle lämna ett meddelande, de satt ju inte i samma hus och vad det nu var. Irriterande... Men inga svar ännu så nu får jag i a f ringa imorgon bitti på telefontiden. Tvivlar på att op.samordnaren har alla svar och kontakt m läk kommer ändå behövas.

Stor suck! Varför så hopplöst krångligt. Inser mer och mer att växeln och alla telefonsvarare verkligen hindrar folk att nå de personer de behöver nå. Inte blir det så mycket smidigare direkt.

Inte alltid tekniken underlättar?!

Inga kommentarer: