Translate

tisdag, oktober 23, 2012

Några enkla ord ...

Svavelstickorna och flickan

Det är jag som är flickan med svavelstickorna.
Jag står utanför och känner värmen, glädjen och gemenskapen stråla mot mig,
Jag längtar.

Det är jag som är flickan med svavelstickorna.
Kölden biter hårt i kinder, näsa och panna. Mina fötter har för längesedan domnat av.
Jag längtar.

Det är jag som är flickan med svavelstickorna.
Jag vet att jag inte borde, men det värmer så skönt en stund. En stund känner jag hopp.
Jag längtar.

Det är jag som är flickan med svavelstickorna.
Inget finns kvar. Bara förkolnade rester av hoppet. Glädjen är borta, djupt i avgrunden.
Jag längtar.

Det är jag som är flickan med svavelstickorna.
Allt är stilla, snön faller men jag kan inte känna det längre. Jag känner inte kylan längre.
Nu behöver jag inte längta mer.

Skrivet av; Harriet Olsén
Copyright: Harriet Olsén

Inga kommentarer: