Translate

onsdag, december 25, 2013

Onsdag idag ... på fredag bär det iväg...

Hej kära resfeber är du här?

Välkommen jag har sett fram emot dig och det kan ju vara läge nu. Nu när det är strax dags att börja mitt nya liv. Fick besked om att jag fick vara med i en kör i Bradford igår. Det första vi ska öva in är Brahms Requiem... Blir till att putsa upp sångrösten en hel del för att kunna hänga med där. Vad spännande att börja sjunga klassiskt igen. Vad skönt att bara vara en i kören och lära sig nytt och ständigt utmana sig själv. Spännande!

Min kära väninna har fixat och donat i lägenheten vi ska dela och jag längtar efter henne och allt kul vi ska hitta på. I början kommer det bli lite tufft ekonomiskt men det handlar om 18 dagar och sedan har jag hunnit se vad saker kostar i realiteten och antagligen finner jag att det är bättre än det jag fasar för, det brukar bli det och jag klarar det mesta.

Idag har jag satt på namnbricka på resväskan och plockat fram bagagebandet jag ska ha runt om. Tack Pirjo för resväskan förresten. Vi är trötta och nöjda efter julen här i varje fall. Vi har slötittat på tv, ätit goda mackor med rester på och jag har ätit knäck. Jag passar på att njuta av samvaron med mor och mina minsta syskon som är här då jag vet att det dröjer till nästa gång. I köket gör mamma pyttipanna som doftar ljuvligt och jag försöker bara befinna mig i nuet och ta in allting.

Livet är gott och det känns skönt att vara jag. Jag är trivs ju rätt bra i mitt skinn trots allt. Jag har målat på nytt nagellack idag också. Imorgon blir det tvagning, rakning och ansiktsmask för att njuta. På kvällen ska jag och mor till barnen också för en avskedsmiddag.

Sedan på fredag kl.12.00 kommer flygtaxin och hämtar mig. Då bär det av...


Inga kommentarer: