Translate

fredag, december 27, 2013

Hej, idag bär det av...

Men jag säger då det. Inte blir det en så lättvindig resa inte. Jag har några revbensfrakturer att ta itu med. Så det första jag gör är att uppsöka läkare i Bradford. Det känns ju sådär kan jag tycka. Men fy i baljan vad ont det gör. Ont gör det att djupandas, att böja sig framåt och att sträcka på sig. Det är som ett bälte av eld när jag försöker mig på att göra lite vanliga förekommande ting vid en flygresa som att packa, böja sig och lyfta. Blir till att vara ynklig och be om hjälp vid incheckningen idag. Hoppas verkligen jag får checka in bagaget hela vägen från Midlanda det hade varit skönt. Hoppas jag kan ragga någon lite starkare tablett för att klara dagens övningar sedan klarar jag mig nog med alvedon och naproxen igen, ja, när jag inte är ute och flyger alltså. Jisses amalia vilket äventyr det kommer att bli idag. Inga snabba rörelser idag inte. Snart ska jag nog gå in i tvrummet och starta lite Nyhetsmorgon och bara vara en stund. Blir nog en dusch också bara för att värma på det onda litegrann.

Klockan är nu snart halv åtta och jag har varit vaken sedan klockan fyra. Alarmet var ställt på nio så jag lär ju bli skapligt trött också vad det lider. Huuaa.

Sällsynt dålig tajming tycker jag faktiskt.

Äntligen är det ju dags i varje fall även om den sista månaden rusat fram, tur för mig som är en smula otålig, så känns det ändå rätt skönt att väntan snart är över. Det är inte långt undan nu innan jag får ta tag i mitt nya engelska liv. Otroligt vilket år det här har varit hittills. Ett år där jag gått från klarhet till klarhet om mig själv som person. Ett år där allt liksom exploderat och nu står jag i begrepp att bli utlandssvensk. SÅ otroligt häftigt tycker jag. Som tur är har jag en guide på plats som kan lotsa mig framåt och det finns massa kul att se fram emot. Först ska jag dock läka mina revbensfrakturer... men promenera klarar jag nog av, eller? Kommer bli svårt att sitta still och inte utforska min nya värld. För att citera ur Aladdinfilmen och sången; En helt ny värld, ur ett annat perspektiv....

Ha nu en underbar fredag och mys på... fler rapporter kommer under dagen. Min Bradfordblogg hittar du här.




Inga kommentarer: