Translate

lördag, december 28, 2013

På plats i Bradford...

Min första dag har inneburit att åka till stan och gå i två köpcentra och handlat en ny handväska då jag var tvungen att lämna min hemma eftersom viktbegränsningar finns. Min resväska kom ner i 20 kg och den har såklart kommit bort. Den skulle blivit levererad idag men men.... hoppas den kommer imorgon då. Jag ska ringa flygplatsen och höra vart den tagit vägen. I värsta fall får jag väl gå i pyjamas imorgon. *fniss*

Vilken tur att jag gjorde verklighet av min föraning och packade ner ett extra ombyte i handbagaget. Kan ju duscha och byta kläder då i varje fall. Som ni förstår har jag ägnat dagen åt att smälta intryck, skaffa nytt mobilkort och få ordning på det trådlösa nätverket för både mobil och dator. Nu funkar det som tur är. Det är rätt dyrt att ringa till Sverige härifrån så jag brände rätt snabbt etthundra kronor här. Blir till att använda Skype i fortsättningen.

Tesco som ligger bara över vägen här har jag varit på två gånger idag redan och handlat mat bl a mitt mobilkort är Tesco mobile kontantkort också. Ska bli spännande att se hur min vardag kommer att se ut framöver. Jag ska nog ta och ta en lite längre promenad imorgon och se mig omkring litegrann på egen hand.

SÅ inga foton idag att dela med mig av men kanske det blir några imorgon om inte bara för att visa grannkyrkorna, Tesco och hur huset och lägenheten ser ut. Jag har ett pyttelitet sovrum och det passar mig alldeles utmärkt då jag gillar små rum.


Inga kommentarer: