Translate

onsdag, januari 01, 2014

En sån dag....

Idag har jag varit seg, frusen och haft mer ont än vanligt. Tevemottagningen har varit helt enkelt dålig. Ska se lite Sherlock med han jag har så svårt att lära mig namnet på... Benedict Cumberbatch??!! Skitsnygg, mörk röst och vansinnigt bra skådis i varje fall. Det har varit lite drama i dag mellan min lägenhetskompis och hennes fästman. Jag tycker sånt är obehagligt så jag har hållit mig på mitt rum mest.

Imorgon ska jag ställa klockan och gå på en långpromenad och kolla upp hur det ser ut längre ner i backen. Det är inte värst cykelvänligt där jag bor måste jag säga. Ser ut som ett mellanting mellan San Fransisco och Sundsvall. Promenera är ordet här.

Det är en vecka till kören börjar och fram till dess måste jag nog se till att aktivera mig själv genom att promenera och se mig omkring.

Det är intressant att få en ny insikt om hur det är att vara främmande på en ny plats. Det finns ju vissa subtila sociala skillnader som det gäller att få häng på. Går nog i kyrkan på söndag tror jag, då får jag ju lite input i varje fall och det är omöjligt att gå vilse då kyrkan ligger bara över gatan.

Jag skulle behöva springa skiten ur mig på ett löpband känner jag. Samtidigt som jag måste äta såklart... Får gå jättefort i backarna så länge det ger nog viss tillfredsställelse så länge. Jag mår inte bra av att vara rastlös och ha svårt att ta mig för något. Nu är jag varm i varje fall.


Inga kommentarer: