Translate

tisdag, december 31, 2013

Nyårsafton i Bradford

Sitter här i pyjamas och kollar på Starship Enterprise och dricker lite rödvin. Inte det minsta glamoröst men å andra sidan brukar jag ju inte fira Nyårsafton hemma i Sverige direkt heller. Idag fick jag brev från Skatteverket att jag var registrerad som utvandrad. Det känns stort faktiskt. Jag befinner mig fortfarande i någon slags fas där jag ska fatta att det är sant att jag är här. Jag gjorde det! Det är en smått galen känsla och jag var så euforisk idag att jag var tvungen ut och gå då jag kände mig så oerhört rastlös. Imorgon ska jag fortsätta att upptäcka mina nya omgivningar och promenerar längre bort. Jag provade att gå i parken men höll då på att göra världens vurpa i leran ett par gånger så jag tar nog och håller mig till gatorna ett tag tills jag har vandringskängor att använda.

Jag måste erkänna att jag känner mig lite lyxig trots att jag sitter i mitt lilla rum och anledningen till det är att jag fullständigt slappnar av för första gången på evigheter. Såg vår fastighetsskötare Raymonds två vita åsnor idag. Jättefina men oerhört skygga var de. Nu vet jag i varje fall hur de ser ut.

Det här året har verkligen inneburit en resa där jag gått från att känna mig fastlåst, bestämt mig för att 2013 skulle bli mitt år och det blev det med en stor smäll. Jag hade ingen aning i början av året när jag tyckte att det var ett enormt steg att låta mina vuxna barn, smarta och bra på alla vis, klara sig själva och jag flyttade till Bredsand. Nu befinner jag mig i England, Bradford och försöker liksom hämta andan och inse min nya verklighet. Det är stort, kanske modigt men mest underbart. Det är också rätt svindlande, nytt och kommer vara oerhört lärorikt. Allt sånt jag värdesätter högt. Den 8 januari börjar jag en kör och ska sjunga klassiskt. Det var oerhört längesedan. Tycker jag att det låter ok och de inte gråter när jag kommer att öppna munnen kommer det innebära mycket ny kunskap. Hurra.

Så var ni än befinner er så önskar jag först ett härligt nyårsfirande och sedan ett underbart 2014.

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: