Translate

måndag, januari 13, 2014

HR människor är bra roliga...

Jag har sökt massa jobb ett tag och tycker faktiskt att processen är rolig om än en smula tröttsam ibland. En gång ledsnade jag när jag hade sökt ett jobb och mejlade tillbaka för att fråga varför jag inte fick det. Svaret jag fick kommer att få er gapa stort och säga va?! Jag lovar.

Jag hade sökt ett arbete i Sundsvall med varuplock och inventering. Ärligt talat så kan jag tycka att ett sånt jobb är rätt skönt i sin monotoni ibland. Tillbaka till svaret då..

Hon sa att anledningen var att jag inte kunde försörja mig på jobbet! Va? Jag menar sånt överförmynderi tackar jag mig för. Jag måste ju kunna tycka att ett jobb jag är kvalificerad för måste duga att söka och för mig att arbeta med. Är jag kvalificerad för tjänsten och kan ta den omgående måste jag ju erbjudas den? Vad kan den där lilla snärtan veta om mig och mina kriterier för att arbeta?

Jösses amalia.

Jag vill arbeta och jag söker bara arbeten jag klarar av eller tror mig klara av efter lite upplärning. Jag är inte korkad för att jag är 44 år. Nej, skärpning ni som anställer. Kommunikation till och med de som söker arbeten kommer löna sig i framtiden. Nu gick ni ju miste om en människa som skulle tyckt att ett arbete på ett par dagar per månad är bra mycket bättre än inget alls. Dessutom hade jag glatt mig åt det.

1 kommentar:

bibbi sa...

Förstår mig inte på dessa maktmissbrukare. De borde inte få arbeten där de kan utnyttja sitt missbruk.

Ledsen för din skull men ge inte upp. Alla är ju inte sådana som tur är.

Lycka till med jobbsöket. Kramizar