Translate

lördag, januari 11, 2014

Lite besvikelse, lite glädje och massa må gott...

Dagen har verkligen innehållit allt. Jag som vekligen älskade restaurang Örtagården har idag skändligen blivit rånad och besviken där. Inte ens en spillra av det Örtagården jag lärde mig älska med min vän B när jag var dit fanns kvar. Den vegetariska maten som fanns var sönderkokt, för dåligt kryddad och ofantligt dyr. Jag betalade svindyra 155 kronor för buffén och beställde in en cola light jag trodde nog i min enfald att läsken skulle ingå i dessa pengar. Men inte då slutnotan hamnade på 180 kronor. Jag hade massa rester kvar på min tallrik när vi beslöt oss för att gå mitt sällskap och jag. Så nu kommer jag aldrig besöka det stället något mer. Jag hade tänkt ta doggybag men eftersom smaken var icke existerande så lät jag det vara. Mot mina principer så kastades mina rester bort.

Hade dock väldigt trevligt med E-L, E och M idag och fick tag i pyjamas och lite annat småkrafs som jag behövde. På hemväg vid femtiden var jag utsvulten och tog en macka på Pressbyrån och sedan övertygade jag mig själv att ta mig till gymmet och det gjorde jag också.

Jag lovar att mitt pass var det kortaste i världshistorien, 15 minuter löpning men bättre det än som jag tänkte på hemvägen, strunta i det för att jag var så trött. Glad att jag la dessa minuter på att springa lite på löpbandet. En hel del spänningar släppte och jag mår nu ännu lite bättre.

Imorgon står tvättstugan på äventyrslistan. Jag tänker också ge mig lite lästid under tiden imorgon.


Inga kommentarer: