Translate

måndag, mars 31, 2014

Förväntans-nervös?!

Är nog den känsla som bäst beskriver hur jag känner mig idag. Imorgon är det första dagen på mitt nya jobb. Ett jobb där jag kommer träffa människor, få arbetskamrater och få lära mig mera nya saker. Härligt!

Många kanske tycker att ett arbete att sitta i kassa eller kundtjänst på/i en butik inte är så märkvärdigt men för mig som har levt ett liv där det bitvis varit mycket svårt så är det just - märkvärdigt. Jag tycker verkligen om de flesta människor jag möter även om vissa såklart triggar mig och får mig att välja negativa känslor. Absolut, jag är inte perfekt, dessutom så väljer man själv hur man ska reagera på den man möter. Även om det triggar dig på något sätt kan du alltid välja att låta den känslan passera. Visst är det bra? Ja, det kan du också göra. Det finns människor som väljer att såra andra också men då handlar det oftast om en egen osäkerhet som de har inom sig eller en oförmåga till empati, det är jag helt övertygad om.

Tillbaka till min arbetsplats. Den heter Brisak som betyder Bröderna Isaksson och ligger i Gustavsberg. Det är lite roddigt att ta sig dit utan bil men kanske får jag råd med en så småningom. Med lokaltrafiken tar det 1 h 8 min att ta sig dit - enligt den rutten jag har provat. Ska kolla om jag hittar en annan från Tyresö till Mölnvik som busshållsplatsen heter. 

Där säljer vi *glad* Trädgårdsmöbler, kläder, porslin, hundleksaker, blommor ja allt möjligt. Jätteroligt ställe. Känns lite som Dollarstore i Sundsvall faktiskt fast med ännu bredare sortiment och större yta. Den affären älskar jag ju.

Det här jobbet kommer betyda så mycket positivt för mig. Jag kommer kunna bli skuldfri, kunna spara pengar och kunna ha ett liv när jag är ledig. Det blir ju lite långa dagar där jag kommer vara hemifrån ca 12 h varje dag men det får ta den tillvänjningstid det tar.

Fick en bra fråga från en vän som undrade om jag skulle klara det? Jag svarade att jag måste för den ekonomiska stressen är ännu värre än att vara utmattad. Det är ett val jag måste göra att somna som en stock, ha lite ondare än vanligt under en period för att det ska lätta senare förhoppningsvis.

Jag har inte möjligheten att vara sjuk trots att min kropp säger annat för då får jag inget liv.




Inga kommentarer: