Translate

onsdag, mars 26, 2014

Jag är med i tidningen Må Bra i detta nummer.

Min uppmaning till er är ... Spring och köp! 
Jag vet att det kan verka en smula förmätet av mig men det är ett sätt att lära känna mig ännu bättre, om man nu vill det, genom att läsa artikeln.


Känner ni efter en smygtitt på artikeln om mig här att ni bara måste prenumerera kan ni göra det här.



Här hittar ni deras hemsida och här är de på Facebook.

Det finns inget som upprör mig så mycket som orättvisor, missunnsamhet, ovänlighet, falskhet och bristande civilkurage. Lev ditt liv som du själv vill bli bemött och gör ditt bästa för att hjälpa svagare människor upp. Det är nämligen det vi som har blivit härdade och starka har till uppgift att göra. 

Jag har också lärt mig att du får inget gratis i livet, allt du har får du kämpa för. Även den rike har bekymmer lika väl som vi fattiga har våra. Däremot kan de ju skilja sig åt rejält. Det är ingen som har en räkmacka genom hela livet, vid någon tidpunkt måste vi alltid möta oss själva. Det gäller att vi är rustade när det inträffar.

En dålig erfarenhet kan bli till en gåva bara vi väljer att lära oss av det som skett. Idag förstår jag att ingen har ett perfekt liv och trots det är vi alla älskade och värdefulla även när vi själva inbillar oss annat.



Inga kommentarer: