Translate

torsdag, juni 19, 2014

Oj ibland hinner jag inte med livet

HEJ!

Det har varit lite mycket ett tag men nu ska jag skriva några rader.

Jag ska börja med att säga att jag är tacksam att Sundsvalls Sjukhus och kirurgen tog sitt förnuft till fånga och hjälpte mig få mitt liv tillbaka. Jag är tacksam att jag efter 20 kg egen viktnedgång fick hjälp med en gastric sleeve operation. Det har räddat mitt liv helt enkelt.

Idag arbetar jag heltid, får ingen ersättning från Försäkringskassan längre eftersom jag har ett arbete och kan jobba. Jag är tacksam varje dag att jag orkar arbeta, får en månadslön som undersköterska och att jag har bra arbetskamrater. Jag har "mina" gamla att ta hand om och jag får massa träning i mitt arbete. Flera arbetspass som är så kallade gå-pass kommer jag upp i så mycket som 1,7 mil och lite drygt 1 000 kcal förbrukade. Det är superbra grundträning det. Jag slipper alltså stressen med att ha gymtid m a o.

Jag värderar mig själv utifrån vad jag presterar, det har jag alltid gjort utan att någon annan krävt det av mig. Jag har alltid, på gott och ont, ställt ibland orimliga krav på mig själv och skulle helst kunna saker på en gång. Vad vill jag säga med detta då? Att jag mått dåligt av att inte kunna arbete, göra rätt för mig och ta mitt ansvar. Just nu slog det dock mig att jag har burit och tagit ett stort ansvar för mina barn med funktionshinder och att det helt enkelt inte funnits utrymme för vad jag behöver och vad jag vill med mitt liv. Jag tycker inte synd om mig själv på något sätt jag bara konstaterar att jag måste verkligen lära mig att ge mig själv lite cred. För mig är alltså ett arbete oerhört viktigt inte bara för pengarna utan även utifrån hur jag värderar mig själv. Jag tycker om att ta ansvar, hjälpa andra och att kunna ha lite liv förutom att bara överleva pengamässigt.

Jag har lyckats med konststycket, genom underbara bekanta, få tag i ett andrahandskontrakt i Kallhäll. Jag ser fram emot det och jag flyttar dit den 27/6. Strejken är avblåst så det innebär också att jag kan åka pendeltåget därifrån och slipper börja med att hitta alternativa resvägar. Hurra för mig!

Jag har så gott som packat färdigt allt redan och imorgon ska jag montera ihop min nya cykel. Idag längtar jag stickat, varma kläder, mössa och varm jacka för att vara utomhus. Jag trodde också att det var midsommarafton på lördag och inte imorgon, så inga planer finns för det. Det gör ändå ingenting eftersom det inte är någon viktig helg för min del.




Med det sagt vill jag ändå önska Er en härlig midsommar!





Inga kommentarer: