Translate

måndag, januari 28, 2008

Nu har Lacy kommit!!




Vilket charmtroll - alla de värsta farhågorna behövde jag aldrig ha. Vi älskade henne från första stund och hon oss med. Hon är lite mager så vi håller på att göda upp henne lite. Med rent vatten och så har jag köpt ett foder som ska vara extremt bra för hundar med känslig mage.

Sitter just nu och fnissar då Tiffany och Lacy leker för fullt. De har så kul tillsammans. Med tanke på Lacy's bakgrund är jag fascinerad över hur mjukt och fint sätt hon har. Mat är ett riktigt gott sätt att belöna på - det kan hon äta hur mycket som helst. Tiffany har verkligen saknat någon att leka med - någon hund - jag ser hur hon utvecklas lite i sänder redan. Känns bra att hon får öva på att vara hund, på riktigt!

Det är så kul att se - hahaha - nu när Tiffany har fått konkurrens så äter hon Dentastix igen *fniss*

Jag har gett hundarna två mål mat i skrivande stund - 12.09 - men Tiffany fattar inte ännu att Lacy äter även hennes mat om hon inte snabbar sig ;-) Så om inte Tiffy fattar det här snart kommer hon att bli en riktig smalis..

Mer om hundarnas vedermödor och glädjeämnen kommer senare.

Vill gärna be er som är hundälskare att kolla in www.hundhjalpen.se och titta och läs om organisationen och vad det är som gäller för deras hundar. Har ni massa tid, kärlek och kunskap så hjälper de er att hitta den hund som passar just dig och din situation bäst. Snälla gör det så många hundar behandlas illa i världen och kan du bara hjälpa en till ett bättre liv så har du gjort bra ifrån dig.

//hundälskarmamman

Inga kommentarer: