Translate

lördag, februari 02, 2008

Hjälp vad mycket att göra och så lite tid...



Vi har ju begåvats med vår älskade Rumän Lacy via www.hundhjalpen.se och jag får verkligen känna på valplivet igen *fniss* Som tur är så är det ett kärt problem :-)

Jag finner att jag får göra en massa skurande x-tra och en massa extrakontroller jag aldrig behövde göra med Tiffany. Allt detta övervägs dock av en hund så sprängfylld av kärlek och tacksamhet. Hennes framsteg är nya varje dag och alla hon gör är ju ett kvitto på att hon känner sig trygg och att vi förstår henne någorlunda. Det känns ju skönt eftersom ett av motiven för oss att ta henne via hundhjälpen var att ge en gatuhund från Rumänien en chans till ett gott liv.

Jag tror nog att vi kan ge henne massor av kärlek, tid och omtanke. Det hon behöver allra mest efter hennes traumatiska liv ute på gatorna. Känns skönt i själen att veta att just vi i vår familj gör skillnad för en hund åtminstone.

Hoppas att ni som läser min blogg också kan känna efter lite extra för dessa hundar och ska ni ändå söka er en blandrashund så varför inte vända er till Hundhjälpen. De är duktiga på att para ihop rätt hund och ägare.

Har du tid, empati, lust och omtanke för ett djur som behöver dig och vill göra en skillnad. Kontakta Hundhjälpen - ber jag dig.

P.S De har fått in en massa godingar nu ;-)

//Hundälskarmamman

1 kommentar:

Supermamsen Green World sa...

Men vad hon är söt"
Jag skulle ochså vilja köpa en till hund i framtiden just nu så räcker jag knappt till för Kasper.
Men om nått år kanske ...

KRAMIS