Translate

torsdag, maj 29, 2008

Idag är jag glad...


Jag vägde min lekamen idag och jag har nästan gått ned 12 kg från att jag lade om kosten till LCHF för tolv veckor sedan. Fy bubblan i rackarns vad jag är sjukt bra!

Jag har också varit på Socialtjänsten idag och där har jag fått klara besked att hjälp till lägenhet ska jag få. Hoppas, hoppas, hoppas att det blir den jag berättade om igår. I så fall blir det inflyttning till den 1:a September. Det skulle vara jätteskönt för oss att kunna börja planera detta.

Jag har varit och tränat på Helex också idag och sprang på intet ont anande Dragons spelare - jag trodde att de vilade - tydligen ingen vila. De jag träffade var Mikael Palm och Adam Alexander. Jag säger då det - Adam har byggt på sig rejält mot för början av säsongen. Rackarns vilken goding han håller på att bli ;-)

Som belöning satte jag mig på stadens torg och njöt av att se att det faktiskt bor människor i Sundsvall och de har tinat fram nu. Vad många fina och olika människor det ändå finns. Vad jag älskar mångfald! Medan jag satt där i godan ro på en bänk så demonstrerade en mängd rockers i olika format för att Pipeline ska räddas! Det tycker jag är ett bra initiativ och fast jag aldrig varit på den rockklubben tycker jag att det är viktigt för musikscenen i Sundsvall att den finns kvar.

GO PIPELINE GO! Klart att klubben ska vara kvar jag tror att den varit räddningen för många unga människor i den här stan och anser att det är viktigt att kommunen tar sig råd att ha den ende anställde kvar. Hur ska det annars fungera.

De kan ta de pengar som skulle gått till Johannas taxi och satsa på Pipeline istället då går det nog ungefär jämnt upp till lönen med ca 500 kronor/dag... Jag vet att jag bara drömmer nu - men tanken kan ju ändå väckas!

Fram för människors olikhet och glädjen i mångfald av utseende, musikuttryck, tradition, seder och bruk.

//Enastående mamma

Inga kommentarer: