Translate

söndag, juni 01, 2008

Denna fantastiskt vackra söndag...


... har jag spenderat på gudstjänst och jag har efter det kommit hem. Tagit på mig kjol och bikinitopp och gått ut för att njuta.

Jag har sedan talat med min syster och några grannar och myst och nu ska vi äta sallad tillsammans flera familjer och mysa ute. Jättetrevlig samvaro och kul känns det att få delta.

Det är verkligen mycket i mitt liv som är fantastiskt idag och jag är så tacksam för det. Jag har vågat ha mer tillit till Gud än innan och det har givit fina resultat. Jag ska försöka lära mig att lämna resten till herren och jag vet ju att han alltid tar hand om mina bekymmer.

Överlåtelse är det svåraste som finns och i ett samhälle som vårt är det ännu svårare att våga lita på någon annan eftersom var och en oftast bara ser till sitt eget.

Jag har egentligen inte så mycket som är jättebekymmersamt just nu känner jag. Det är inget som stör mig tungt just nu. Visst har jag bekymmer kvar i livet - men jag känner mig ändå glad och njuter av min framtidstro som har hittat tillbaka till mig igen.


Nä, nu ska jag ut och njuta av solen igen....

Peace,
//Enastående mamma

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

"Överlåtelse... det svåraste som finns."
Så himla bra skrivet... och du har alldeles rätt, min vän!

Tack för att du bryr dig om... tack för att du finns... och TACK för att du skriver så mycket klokt! Ja, t om ditt inlägg om tvätten var bra...!

Varm kram..

Unknown sa...

*Rodnar klädsamt* av glädje och blir tacksam att jag kan glädja andra.

Tack för de fina orden.

//Enastående mamma